.

.

به وبلاگ من خوش آمدید امیدوارم مفید باشه
ایمیل مدیر : www.naderparvizi@yahoo.com

» عکاسی
» دانلود
» دانلود فون عروس و داماد
» براش حرفه ای فتوگرافی
» طریقه کم کردن رنگ زرد تصویر
» مقاله تصویری آموزش سایه دار کردن یک شی در فتوشاپ
» آموزش
» اتوفوکوس
» آموزش Zombifying Mandy Moore
» آموزش ساخت تصویری پرزرق و برق و رویایی
» زاویه دید » انتخاب زاویه دید
» قیمت
» پر بیننده ترین ها
» معرفی دوربین های دیجیتال
» تکنیک های عکاسان حرفه ای
» نکاتی پیرامون عکاسی گروهی
» آیا آلبوم های قدیمی به موزه ها سپرده می شوند؟
» جامعه شناسی عکاسی
» چگونه عکاسی کنیم؟
» تکنیک های نورپردازی در عکاسی
» رنگها در عکاسی
» چگونه عکس های احساسی بگیریم؟-آشنایی با عکاسی ضد نور (سیلوئت)
» روایت هایی از آغاز عکاسی در ایران
» چگونه از آبشار عکس بگیریم؟
» عکاسی از پرندگان
» عکاسی با نور شمع
» عکاسی از پادشاه فصل ها؛ پاییز
» چگونگی عکاسی از مجالس عروسی
» عکاسی از منظره
» عکاسی چهره
» آدم ها، مکان ها، زمان ها در آثار عکاسی هری گرایرت
» اخبار دوربین های به روز
» تازه های دوربین کانن
» انواع لنزهای سری ای اف کانن
» چاپگرهای خانگی عکس
» دوربین های عکاسی دیجیتال کانن مدل های سری آ
» دوربین های عکاسی دیجیتال کانن مدل های سری ایکسوز
» دوربین های عکاسی دیجیتال حرفه ای کانن مدل های سری ای او اس (EOS Serise)
» دوربین های عکاسی دیجیتال کانن مدل های سری جی / اس / اس ایکس
» نمایندگی کانن در کشورهای دیگر
» جدید ترین دوربین ها
» تفاوت در دوربینهای عکاسی کانن
» فوت و فن های عکاسی برای تازه کارها
» دانلود رایگان دفترچه راهنمای فارسی دوربینهای عکاسی دیجیتال کانن
» لیست قیمت به روز کانن
» گارانتی
» اخبار جدید!!!!!!!!!!!!!!!!!!
» بیشتر بدانید
» نگارخانه

» مهر 1394
» مرداد 1392
» تير 1392
» ارديبهشت 1392
» اسفند 1391
» آذر 1391
» مهر 1391
» مرداد 1391
» خرداد 1391
» ارديبهشت 1391
» فروردين 1391
» بهمن 1390
» دی 1390


» طراحی سایت
» چهلستون (هرچی بخوای داریم)
» ایران(آقای تک)
» باشگاه عکاسان جوان
» شوری سنج اب اکواریوم
» کمربند چاقویی مخفی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان فوتوگرافی نادر و آدرس nader.parvizi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 223
بازدید دیروز : 391
بازدید هفته : 635
بازدید ماه : 645
بازدید کل : 94317
تعداد مطالب : 161
تعداد نظرات : 20
تعداد آنلاین : 1





RSS
انواع لنزهای سری ای اف کانن
نویسنده نادر پرویزی تاریخ ارسال شنبه 1 بهمن 1390 در ساعت

 
 کانن ایران انواع لنزهای کانن دوربین دیجیتال کانن انواع لنزهای سری ای اف کانن
یکی از جامع ترین انتخاب های جهان را داشته باشید . لنزهای کانن از جمله تله , واید , ماکرو , فیش آی , کج (تغییرمکان) به شما این امکان را می دهند که عکسهایی شگفت انگیز و تصاویری با وضوح خیره کننده و باورنکردنی و با رنگهای درخشان به ثبت برسانید.
  کانن ایران فلش های کانن دوربین دیجیتال کانن فلاش های speedlite کانن بهترین انتخاب برای گرفتن پشت سر هم عکس ها در فضا های کم نور این فلاشها با سرعت فوق العاده در شارژ مجدد بهترین فلاش های جهان می باشند.
canon iran فلاش اسپید لایت 580 ای ایکس دوربین دیجیتال کانن canon iran فلاش اسپید لایت 430  ای ایکس دوربین دیجیتال کانن canon iran فلاش اسپید لایت 270 ای ایکس دوربین دیجیتال کانن canon iran کانن ایران دوربین دیجیتال کانن canon iran کانن ایران دوربین دیجیتال کانن canon iran کانن ایران دوربین دیجیتال کانن
Speedlite
580EX II
Speedlite
430EX II
Speedlite
270EX
Macro Twin Lite
MT-24EX
Macro Ring Lite
MR-14EX
Speedlite Transmitter ST-E2


:: موضوعات مرتبط: انواع لنزهای سری ای اف کانن، ،
.:: ::.
جدیدترین دوربین
نویسنده نادر پرویزی تاریخ ارسال شنبه 1 بهمن 1390 در ساعت

 

این دوربین جدیدترین دوربین در رده ی حرفه ای نیکون است. D4 که از حسگر 16 مگاپیکسلی از نوع سیماس و در قطع کامل ( Full frame ) بهره میبرد، دارای قابلیت عکاسی با سرعت 11فریم در ثانیه ، فیلم برداری Full HD و حساسیت تا 12800 ( قابل گسترش تا 204.800 ) است. D4 از لحاظ ارگونومی و طراحی بدنه نیز تغییر یافته، سیستم اوتوفوکوس آن بهبود یافته و در نور کمتر و نیز لنزهای با دیافراگم های بسته تر از 5.6 نیز امکان اوتوفوکوس دارد و سیستم نورسنجی آن نیز باز بینی شده و اینک داری نورسنجی 910.000 پیکسلی است. این دوربین اولین دوربین با امکان استفاده از کارتهای حافظه ی جدید XQD است. کلیک کنید

( AF-S Nikkor 85mm f/1.8 G (6 Jan 2012

این لنز که جایگزین مدل قدیمی AF NIKKOR 85mm f/1.8D شده است، از لحاظ ساختمان اپتیک کاملا بازبینی شده و تغییر یافته و به موتور اولتراسونیک نیز مجهز شده که امکان اوتوفوکوس سریع و بیصدا را همراه با کلیه دوربینهای SLR نیکون فراهم می آورد. این لنز تله ی کوتاه، عمدتا در عکاسی پرتره کاربرد دارد. سیستم اوتوفوکوس آن داخلی است و بنابراین دهانه جلویی لنز در هنگام اوتوفوکوس نمیچرخد. دیافراگم ان نیز 7 تیغه ای حلقوی است که میتواند بوکه ی نرم و زیبایی ایجاد کند . AF-S Nikkor 85mm f/1.8 G با قیمت تقریبی 500 دلار امریکا در مارچ 2012 به بازار عرضه خواهد شد. کلیک کنید

( Fujifilm X-S1 (24 Nov. 2011

فوجی فیلم تازه ترین دوربین شبه اس ال آر خود را معرفی کرد. X-S1 دارای حسگر نسبتآ بزرگ "3/2 با قدرت تفکیک 12 مگاپیکسل و لنز زوم 26 برابر، معادل 624-24 م م . مجهز به لرزشگیر و با دیافراگم 5.6-2.8 است. علاوه بر اینها این دوربین دارای منظره یاب الکترونیک با 1.4 میلیون نقطه، نمایشگر 3 اینچی با قابلیت تغییر زاویه و با دقت 460.000 نقطه و کفشک فلاش با قابلیت TTL است. قابلیت عکس برداری با فرمت RAW، فیلمبرداری Full HD با 30 فریم درثانیه و صدای استریو، عکاسی متوالی با سرعت 7 فریم در ثانیه، عکاسی پانورامای 360 درجه، تنظیمات دستی و نیمه دستی ( P,S,A,M حساسیت تا 3200 و عکاسی ماکرو از فاصله ی 1 سانتیمتری از دیگر مشخصات این دوربین میباشد.

( Panasonic Lumix DMC GX1 (7 Nov. 2011

پاناسونیک جدیدترین دوربین خود در سیستم "میکرو فور تردز" را با نام Lumix DMC GX1 معرفی کرد. این دوربین دارای حسگر 16 مگاپیکسلی، حساسیت تا 12800، نمایشگر سه اینچی لمسی و سیستم اوتوفوکوس سریعتر (نسبت به مدلهای پیشین) است. همراه با این دوربین منظره یاب الکترونیک LVF2 نیز معرفی شده است. قیمت تقریب این دوربین در زمان عرضه 700 دلار امریکا خواهد بود.

(Panasonic DMC-3D1 compact camera (7 Nov. 2011

شرکت پاناسونیک یک دوربین کمپاکت با قابلیت عکاسی 3 بعدی و فیلمبرداری 1080i HD معرفی کرده است. این دوربین مجهز به دو لنز با زو م 4 برابر و 2 حسگر 12 مگاپیکسلی مجزا است که امکان عکاسی 2 و 3 بعدی را فراهم می آورند. این دوربین دارای نمایشگر لمسی 3.5 اینچی و قابلیت عکاسی متوالی 8 فریم در ثانیه است و با قیمت تقریبی 500 دلار امریکا عرضه خواهد شد.

(Canon EOS C300 Digital Cinema Camera (3 Nov. 2011

شرکت کانن سری جدیدی از دوربینهای حرفه ای مخصوص فیلمبرداری سینمایی را معرفی کرده است. Canon EOS C300 و Canon EOS C300 PL دو دوربین جدید کانن در این سری هستند که هر دو قابلیت فیلمبرداری 4K ( تقریبا دو برابر دقت فیلمهای Full HD ) با 24 فریم در ثانیه را دارا میباشند و تنها تفاوت آنها در دهانه لنزهای قابل استفاده بر روی آنهاست. بطوریکه EOS C300 میتواند از دهانه EF استفاده کند ولی در EOS C300 PL استفاده از لنزهای دهانه PL مقدور میباشد. حسگر این دوربینها از نوع Super 35mm-equivalent CMOS sensor است که حسگری 8.3 مگاپیکسلی با نسبت ابعاد 16:9 است و از لحاظ ابعاد کمی بزرگتر از حسگرهای APS-C Size ولی کوچکتر از حسگرهای فول فریم عکاسی است. این دوربین با قیمت 16.000 دلار در اوایل سال 2012 عرضه خواهد شد.

(Canon EF Cinema lens series (3 Nov. 2011

برای دوربینهای فیلمبرداری سری جدید کانن 5 لنز جدید نیز معرفی گردیده که بعضی در دو دهانه ی EF و PL معرفی شده اند و در مجموع شامل 7 لنز میشوند. این لنزها شامل CN-E14.5-60mm T2.6 L S، CN-E24mm T1.5 L F ، CN-E30-300mm T2.95-3.7 L ،
CN-E50mm T1.3 L F ، CN-E85mm T1.3 L F میباشند و با قیمتی بین 6700 تا 47000 دلار در اوایل سال 2012 معرفی خواهند شد. این لنزها از لحاظ کنترل دیافراگم و فوکوس کاملا دستی هستند.

Canon to develop EOS DSLR with 4K video recording capability

شرکت کانن اعلام کرده که در آینده دوربینهای DSLR جدیدی با قابلیت فیلمبرداری 4K ( تقریبا دو برابر دقت فیلمهای Full HD ) با 24 فریم در ثانیه معرفی خواهد کرد که دارای حسگر فول فریم بوده و از بخش مرکزی خود در قطع APS-H Size برای فیلمبرداری بهره میگیرند.

هنوز اطلاعات بیشتری در مورد این دوربینها اعلام نشده است.

(Canon EOS-1D X professional DSLR (18 Oct. 2011

EOS-1D X جدیدترین دوربین کانن در رده ی حرفه ای است که همزمان جانشین EOS-1D IV و EOS-1Ds III خواهد شد و این به مفهوم حذف حسگر های سایز APS-H Size در برند کانن است. EOS-1D X دارای حسگر فول فریم 18 مگاپیکسلی از نوع CMOS با دامنه ی حساسیت بسیار چشمگیر 51200-100 ( تا 204800 در حالت تقویت شده ) است. این دوربین همچنین دارای سرعت عکاسی متوالی 12 فریم در ثانیه (14 فریم در ثانیه بدون اوتوفوکوس ممتد)، سیستم اوتوفوکوس جدید 61 نقطه ای بسیار سریع و دقیق و با انعطاف پذیری بسیار بالا، فیلمبرداری Full HD 1080p، سیستم ضد غبار جدید حسگر و عمر شاتر تا 400.000 فریم میباشد.

(SIGMA 18-200mm F3.5-6.3 II DC OS HSM (7 Oct. 2011

نسخه ی جدید لنز SIGMA 18-200mm F3.5-6.3 DC OS HSM معرفی گردید. در ساختمان این لنز جدید از عدسی FLD (که معادل لنزهای فلوریت در کانن است)، یک عئسی SLD و یک عدسی آسفریکال استفاده شده و میتوان انتظار داشت که کیفیت اپتیک بهتری نسبت به نسخه ی پیشین داشته باشد. این لنز تنها برای دوربینهای با حسگر APS-C Size ساخته شده و در این دوربینها فاصله کانونی معادل 300-27 میلیمتر را فراهم می آورد. این لنز نسبت به نسخه ی قبلی حدود110 گرم سبکتر و کمی باریکتر است

(Nikon V1 small sensor mirrorless camera (21 Sep 2011

نیکون با عرضه V1 ، اولین دوربین بدون آینه و با قابلیت تعویض لنز خود را (موسوم به سری 1) با حسگر کوچک قطع CX معرفی کرد. حسگر این دوربین که در قطع 2.7 میباشد، از نوع CMOS و 10 مگاپیکسلی است. این دوربین کوچک دارای بدنه آلیاژی فلزی است و دارای جایگاه اتصال فلاش کوچک SB-N5 و یا مکان یاب GP-N100 است. این دوربین از سیستم اوتوفوکوس تشخیص فازی و نیز تشخیص کنتراست بهره میگیرد که امکان اوتوفوکوس سرع و ممتد را حتی در حالت عکاسی متوالی تا 10 فریم در ثانیه فراهم می آورد. V1 همچنین دارای منظره یاب الکتونیک با دقت 1.4 میلیون نقطه میباشد. فیلمبرداری Full HD1080i60 با امکان اوتوفوکوس ممتد، عکاسی متوالی با 10 فریم در ثانیه و حساست از 100 تا 3200 از دیگر مشخصات Nikon V1 میباشد.

(Nikon J1 small sensor mirrorless camera (21 Sep 2011

J1 نام دوربینی دیگر در رده ی دوربینهای بدون آینه و با قابلیت تعویض لنز از شرکت نیکون است که درواقع با حذف منظره یاب الکترونیکی به نوعی مدل ارزان سازی شده ی V1 است . J1 نیز همانند V1 دارای حسگر کوچک 10 مگاپیکسلی از نوع CMOS با قطع 2.7 میباشد. این دوربین نیز از سیستم اوتوفوکوس دوگانه تشخیص کنتراست و تشخیص فاز ( موسوم به سیستم اوتوفوکوس Hybrid ) بهره میگیرد. عکاسی متوالی با سرعت 10 فریم در ثانیه، فیلمبرداری Full HD1080i60 با امکان اوتوفوکوس ممتد و حساست از 100 تا 3200 از دیگر مشخصات Nikon J1 میباشد.

(Nikon three 1 Nikkor lenses for Nikon 1 system (1 Sep 2011

همزمان با معرفی دوربینهای بدون آینه ی J1 و V1، سه لنز نیز برای این سیستم معرفی شده است. این لنزها عبارتند از:
Nikkor VR 10-30mm F3.5-5.6 که فاصله کانونی معادل 81-27 م م را بر روی دوربین های سری 1 نیکون فراهم می آورد و به عنوان لنز کیت همراه با این دو دوربین عرضه خواهد شد. لنز بعدی NIKKOR VR 30-110mm f/3.8-5.6 که معادل 297-81 خواهد بود و در آخر لنز پرایم Nikkor 10mm F2.8 pancake که یک لنز کوچک و سبک معادل 27 م م خواهد بود. علاوه بر اینها لنز NIKKOR VR 10-100mm f/4.5-5.6 نیز در راه است که به سیستم powered zoom مجهز است و امکان زوم کردن یکنواخت و ممتد را ادر حالت فیلمبرداری فراهم میکند. لنز اخیر فاصله کانونی معادل 270-27 را فراهم می آورد. یک مبدل نیز جهت استفاده از لنزهای
F Mounth نیکون برروی سری 1 معرفی شده است

(Samsung NX200 (1 Sep 2011

سامسونگ دوربین جدید بدون آینه خود را معرفی کرد. این دوربین از حسگر 20.3 مگاپیکسلی از نوع سیماس و با قطع APS-C Size برخوردار است و همانند دوربینهای سری NEX سونی و Micro 4/3 های المپوس و پاناسونیک فاقد آینه و منشور بوده و از سیستم اوتوفوکوس "تشخیص کنتراست" بهره میگیرد. حساسیت از 100 تا 12800، عکاسی متوالی باسرعت 7 فریم در ثانیه و فیلمبرداری Full HD 1080p با سرعت 30 فریم در ثانیه از مشخصات اصلی آن است. فلاش سرخود این دوربین بطور مجزا در جعبه قرار دارد و بر روی کفشک فلاش قابل نصب است.

(Fujifilm X10 (1 Sep 2011

فوجی فیلم نیز یک دوربین کمپاکت پیشرفته معرفی کرده است. این دوربین دارای لنز زوم 4 برابر، معادل 112-28 م م و با دیافراگم سریع 2.8-2 است. حسگر 12 مگاپیکسلی این دوربین با قطع نسبتآ بزرگ "3/2 و از نوع CMOS EXR است که با ادغام پیکسلهای مجاور میتواند عکسهای 6 مگاپیکسلی با دامنه دینامیک بالا (در شرایط پرکنتراست) و یا عکسهای کم نویز 6 مگاپیکسلی (در شرایط کم نور) ایجاد کند. این دوربین دارای تنظیمات دستی و نیمه خودکار( P,S,M,A)، عکاسی با فرمت RAW و کفشک فلاش با قابلیت TTL است. عکاسی متوالی باسرعت 7 فریم در ثانیه ، فیلمبرداری Full HD 1080p با سرعت 30 فریم در ثانیه ، حساسیت از 100 تا 12800 و نمایشگر 2.8 اینچی با دقت 460.000 نقطه از دیگر مشخصات X10 است.

Panasonic Lumix G X Vario PZ 14-42mm F3.5-5.6 OIS pancake

پاناسونیک با عرضه ی لنز جدیدش گامی تازه در جهت کوچک سازی سیستم مایکرو فورتردز و نیز بهبود قابلیت فیلمبرداری دوربینهایش در این سیستم برداشت. این لنز که اولین لنز زوم فشرده (pancake) در دوربینهای با قابلیت تعویض لنز است، علاوه بر کوچکی و سبکی به سیستم Power zoom و Power focus نیز مجهز شده تا کاربری آنرا برای فیلمبرداری به حداکثر برساند. در این سیستم، بجای استفاده از حلقه ی زوم در لنز های معمولی، از اهرمی برای این منظور استفاده شده است که با حرکت دادن ان عمل زوم کردن انجام میشود. همچنین با میزان حرکت این اهرم سرعت زوم کردن نیز قابل کنترل میباشد. علاوه براین، بخاطر موتوریزه شدن، عمل زوم بطور یکنواخت و ممتد انجام میگیرد. فوکوس نیز با اهرمی مجزا به همین صورت قابل کنترل است. اینجا را کلیک کنید

Panasonic Lumix G X Vario PZ 45-175mm F4.0-5.6 ASPH OIS

پاناسونیک یک لنز جدید تله زوم با قابلیت Power zoom معرفی کرد. این لنز که فاصله کانونی معادل 350-90 میلیمتر را در دوربینهای سیستم مایکرو فورتردز پوشش میدهد، جزء لنزهای جدید سری X این شرکت است که گویای کیفیت ساخت و اپتیک بسیار بالای این سری از لنزها است. این لنز به واسطه سیستم Power zoom بکار رفته در آن دارای امکان زوم ممتد و یکنواخت با سرعت قابل کنترل در زمان فیلمبرداری است. به علاوه سیستم زوم آن از نوع داخلی است، بدین معنا که در زمان زوم کردن، طول لنز ثابت و بدون تغییر باقی میماند. G X Vario PZ 45-175 همچنین دارای پوشش نانو است که میزان ghost و flare را در آن به حداقل میرساند. اینجا را کلیک کنید

(Panasonic Lumix DMC-FZ150 superzoom (26 Aug 2011

پاناسونیک یک سوپرزوم جدید با نام Lumix DMC-FZ150 معرفی کرده است. این دوربین دارای زوم 24 برابر، معادل 600-25 میلیمتر و مجهز به لرزشگیر و با پوشش نانوکریستال، حسگر 12 مگاپیکسلی از نوع سیماس، کفشک فلاش، فرمت RAW، فیلمبرداری 1080p60 HD با فرمت AVCHD و نمایشگر جرخان 3.5 اینچی با دقت 460 هزار نقطه است.

(Sony SLT-A77 flagship APS-C SLT (24 Aug 2011

پس از مدتها انتظار، سرانجام سونی مدل جدید دوربین آینه نیمه شفاف (SLT) خود را با امکانات و مشخصاتی چشمگیر و خیره کننده معرفی کرد. SLT-A77 که به لطف تکنولوژی آینه نیمه شفاف دارای اوتوفوکوس سریع در حالت نمایش زنده و فیلمبرداری است، دارای حسگر 24 مگاپیکسلی در قطع APS-C Size از نوع سیماس، منظره یاب الکترونیک از نوع OLED با دقت 2.4 میلیون نقطه، نمایشگر چرخان 3 اینچی با دقت 920.000 نقطه، فیلمبرداری Full HD با سرعت 60 فریم در ثانیه، عکاسی متوالی با سرعت 12 فریم در ثانیه، حساسیت از 100 تا 16000 و تا 25600 با ترکیب چند شات، حالت Auto ISO با امکان تعیین حداقل و حداکثر حساسیت، بدنه فلزی مقاوم در مقابل نفوذ رطوبت و گرد و غبار و .... میباشد . اینجا را کلیک کنید

(Sony NEX-7 high-end APS-C mirrorless camera (24 Aug 2011

NEX-7 دوربین جدید بدون آینه سونی است که برخلاف مدلهای پیشین این سری، دارای کفشک فلاش، منظره یاب الکترونیک و نیز فلاش سرخود است. این دوربین نیز همانند SLT-A77 دارای حسگر 24 مگاپیکسلی در قطع APS-C Size از نوع سیماس است. منظره یاب الکترونیک از نوع OLED با دقت 2.4 میلیون نقطه، نمایشگر چرخان 3 اینچی با قابلیت تغییر زاویه و با دقت 920.000 نقطه، فیلمبرداری Full HD با سرعت 60 فریم در ثانیه، عکاسی متوالی با سرعت 10 فریم در ثانیه و حساسیت از 100 تا 16000 (و تا 25600 با ترکیب چند شات) از دیگر مشخصات آن است.
اینجا را کلیک کنید

(Sony Alpha SLT-A65 consumer-level SLT (24 Aug 2011

در رده ی آماتوری نیز دوربین SLT-A65 توسط سونی معرفی گردیده است . این دوربین که بدنه ای کوچکتر و نیز پلاستیکی دارد، از همان حسگر 24 مگاپیکسلی بکار رفته در A77 برخوردار است . SLT-A65 نیز همانند SLT-A77 دارای منظره یاب OLED با دقت 2.4 میلیون نقطه، فیلمبرداری Full HD با سرعت 60 فریم در ثانیه و حساسیت از 100 تا 16000 (و تا 25600 با ترکیب چند شات) اما امکاناتی کمتر از برادر بزرگتر خود دارد دارد.
برای دیدن مشخصات کامل این دوربین، اینجا را کلیک کنید

(Sony NEX-5N APS-C mid-range mirrorless compact (24 Aug 2011

جایگزین NEX-5 نیز با نام NEX-5N معرفی گردیده است. این دوربین بدون اینه از حسگر 16 مگاپیکسلی در قطع APS-C Size از نوع سیماس بهره میگیرد . عملکرد سریعتر نسبت به NEX-5، فیلمبرداری Full HD با سرعت 60 فریم در ثانیه، عکاسی متوالی با سرعت 10 فریم در ثانیه و نمایشگر 3 اینچی Touch screen از مشخصات بهبود یافته ی این دوربین نسبت به NEX-5 میباشد.
اینجا را کلیک کنید

(Sony; four lenses for A and E mounts (24 Aug 2011

علاوه بر 4 دوربین جدید فوق الذکر، 4 لنز جدید نیز توسط سونی معرفی گردیده است. 3 لنز از آنها در رده E و مخصوص استفاده در دوربینهای بدون آینه سونی (سری NEX ) و یک لنز نیز جهت استفاده در دوربینهای سری آلفا ( شامل دوربینهای DSLR و دوربینهای با آینه نیمه شفاف SLT ) میباشند. این لنزها عبارتند از :
Sony DT 16-50mm F2.8 SSM ، Sony E 50mm F1.8 OSS ، Sony Carl Zeiss Sonnar T* E 24mm F1.8 ZA ،
Sony E 55-210mm F4.5-6.3 OSS

(Nikon CoolPix P7100 (24 Aug 2011

نیکون دوربین کمپاکت رده بالای خود را با نام P7100 معرفی کرد. این دوربین که جانشین P7000 خواهد شد، مشخصاتی همانند P7000 دارد ( حسگر 10.1 مگاپیکسلی از نوع CCD با سایز "1.7/1 ، لنز زوم معادل 200-28 م م. ، فیلمبرداری HD با سرعت 24 فریم در ثانیه و ... ) اما از بعضی جهات نیز بهبود یافته است. از جمله نمایشگر 3 اینچی آن اینک امکان تغییر زاویه دارد، سرعت اوتوفوکوس، پردازش فایل های RAW و برخی از عملکردهای دیگر دوربین بهبود یافته است، عملکرد کاهش نویز با بکارگیری پردازشگر جدید Expeed C2 بهتر شده است. یک گردونه تنظیمات در جلوی دوربین اضافه شده است و حالت •AE lock در زمان فیلمبرداری نیز قابل دسترس گردیده است.

(Kenko-Tokina NDX variable neutral density filter(1 August 2011

شرکت کنکو-توکینا یک فیلتر neutral density با امکان تغییر قدرت کاهندگی نور معرفی نموده است. این فیلتر که از ND2.5 تا ND1000 توانایی تغییر دارد، میتواند نور ورودی به دوربین را بین 1.3 تا 10 گام کاهش دهد و به این ترتیب امکان عکاسی با سرعت پایینتر و یا دیافراگم بازتر (بمیزان دلخواه عکاس ) را فراهم می آورد. NDX با سایز 77 و 82 میلیمتر عرضه خواهد شد.

Olympus 12mm F2.0 and 45mm F1.8 for Micro Four Thirds

همراه با دوربین های E-PL3 ، E-PM1 و E-P3 دو لنز پرایم جدید نیز توسط المپوس معرفی گردیده است. این لنزها عبارتند از Olympus 12mm F2.0 و 45mm F1.8 . لنز 12mm F2.0 بر روی دوربین های Micro Four Thirds فاصله کانونی معادل 24 میلیمتر را فراهم می آورد و عمدتا در عکاسی از مناظر و یا ساختمانها کاربرد دارد و لنز 45mm F1.8 که فاصله کانونی معادل 90 میلیمتر را فراهم میکند، عمدتا در عکاسی پرتره کاربرد خواهد داشت.


:: موضوعات مرتبط: اخبار دوربین های به روز، ،
عکس هایی از کمرکلی کوچک / بهین ناظم رعایا
.:: ::.
آدم ها، مکان ها، زمان ها در آثار عکاسی هری گرایرت
نویسنده نادر پرویزی تاریخ ارسال شنبه 1 بهمن 1390 در ساعت

 


آدم ها، مکان ها، زمان ها در آثار عکاسی هری گرایرت

 

آثار هری گرایرت چیزی فراتر از عکاسی است. به مکاشفه ای بی انتها و عاشقانه می ماند که در آن سه مولفه «آدم ها، مکان ها و زمان» دست به دست هم داده اند تا موقعیتی استثنایی و دیدنی را خلق کنند.

 

قابل باور نیست لحظه های عکاسانه آثار او تنها دستمایه های یک ثبت محض و مستند از زندگی آدم ها باشند، چراکه فیگورهای انسانی در آثار او دراماتیک و نمایشی می نمایند و چارچوب های ذهنی ما را در باب عکاسی مستند در هم می ریزند. انگار این، لحظه های ساده و در جریان زندگی نیستند که مقابل دوربین گرایرت قرار گرفته اند که به چیدمانی هدایت شده و صحنه پردازی شده می نمایند.

 

آدم ها در عکس های او حضوری بلامنازع دارند اما این حضور غالباً توسط نماهای بسیار باز از مکان – که جزییات مکان ها را به وضوح به رخ می کشد – تحت تاثیر قرار گرفته و در این حال آدم ها گویی جزیی از مکان ها شده اند. این نماهای بسیار باز که بر اقلیم و محیط دلالت می کند پیش از هر چیز خلوت حاکم بر زندگی آدم ها را تبیین می کند. عکس ها از اتمسفری پویا برخوردارند، ساکت اند و صدای این سکوت را می توان در این عکس ها شنید. توجه عکاس به «انسان» به عنوان جزیی مضمحل شده در محیط زندگی یا کار خویش، درونمایه آثار اجتماعی این عکاس را تشکیل می دهد. دور از ذهن نیست اگر ترکیب و فیگور آدم ها در قاب های عکاس را با لحظه قطعی برسون در عکس های اجتماعی اش قیاس کنیم: اینجا نیز انگار چنین اتفاقی افتاده است.

 

 

اتفاق و رویداد در عکس های گرایرت تقریباً «هیچ» است! مردی در حال ورود به خیابان اصلی و شخصی دوچرخه سوار که به سویی دیگر می رود. ویژگی مشترک هر دو رهگذر این است که از سایه خارج شده و به نور وارد می شوند. همین! همین حرکت ساده دستمایه خلق یک اثر عکاسانه بدیع شده است. بازی سایه روشن در عکس، فضایی موهوم ایجاد کرده و ترکیب بندی با دلالت بر ستونی که قاب را به دو نیم تقسیم کرده، بر زندگی مجرد و منفرد رهگذران – که هر یک مسیر خود را می پیمایند صحه می گذارد. فضای عکس به خاطر این تقسیم و اختصاص دادن بخش های مختلف فضا به عناصری چون رهگذران، کوچه، خیابان اصلی، بناها و آسمان، اتمسفری به شدت پویا دارد. سایه های شدید در تقابل با نقاط نورانی عکس، پازلی از پاره های زندگی ساخته است که زندگی لاجرم در بطن آن در جریان است.

 

● ماهیت رنگ و نور در آثار عکاس

رنگ و نور نخستین مولفه آثار این عکاس است که درونمایه آثار او را تحت تاثیر قرار داده و متمایز می سازد. در آثار او ظرافت های نور و کنتراست به وضوح به چشم می خورند. سایه در اکثر عکس های او غالب است. وضعیت نور در صحنه های خارجی و داخلی در آثار او قابل توجه و بررسی است و هریک از ریزه کاری ها و تاملات عکاسانه ای برخوردار است که ذکاوت گرایرت را در به کار گیری نور نشان می دهد.

 

امتناع عکاس از جدا کردن رنگ از شکل و خطوط حاکم در صحنه را باید سبکی دانست که هری گرایرت به او متعلق است و در این سبک به شدت متاثر از نقاشی های ادوارد هاپر و ویژگی های مکتب سوررئالیسم است.

● گرایرت و بداعت های خلاقانه

اگرچه هری گرایرت را با رنگ های اصیل و فوق العاده اش می شناسیم اما عمده موفقیت او برای مجموعه عکس هایی است که از صفحه تلویزیون عکاسی کرده و به این طریق در نمایش رنگ ها، دگرگونی عجیبی ایجاد کرده است.

 

پرتره ها، عکس های ورزشی، و مناظر شهری او که از صفحه تلویزیون عکاسی شده بر نوعی اضمحلال و گمگشتگی انسان امروز، تحت تاثیر رسانه صحه می گذارد. در این عکس ها پرتره انسانی جزیی از رنگ مایه ها و جزییات تصویر تلویزیونی (انسان در رسانه) شده و هویت تازه ای پیدا کرده است. در این زمینه عکس های او از مسابقات المپیک موناکو و پرتاب آپولو به فضا در سال ۱۹۷۲ از صفحه نمایش تلویزیون مثال زدنی است.

 

● رنگ به عنوان یک ابژه

تامل بیشتر در آثار هری گرایرت ما را متوجه امتناع عکاس از جدا کردن رنگ از شکل و خطوط حاکم در صحنه می کند. این اصل در اغلب آثار او تکرار می شود. ادغام حرکت رهگذران با سایه های شدید روی بناها نمونه ای از این کارکرد است. او بدون تردید یک زینت بخش و اغواگر رنگ ها در عکاسی است.

 

 

● گرایرت و تاثیرپذیری

 

هری گرایرت در نوع به کارگیری رنگ و نور در آثارش متاثر از ادوارد هاپر است؛ نقاش واقع گرا و شهیر امریکایی که در نقاشی هایش توجه ویژه ای به فضاهای شهری و روستایی، انعکاس ها و جزییات دارد.

نگره عکاسانه او همچنین بی شباهت نیست به آثار بی تکلف و زیبای رالف گیبسون و الیزابت لی میلر. در واقع آثار گرایرت را بیشتر می توان از همپوشانی دو سبک نقاشی و عکاسی در آثار هاپر و گیبسون دانست.

 

 

● موخره

 

هری گرایرت متولد ۲۵ آگوست ۱۹۴۱ در بلژیک و حالا پیرمرد ۶۹ ساله اما قبراق و پرتجربه ای است که همچنان در نمایشگاه هایش با انرژی و شور فراوان با علاقه مندانش سخن می گوید. او در پایان دهه ۱۹۶۰ در لندن زندگی می کرد و در آن زمان گرایش و علاقه اصلی او به پرتره های انگلیسی بود. از سال ۱۹۶۰ تا ۱۹۶۳ به تحصیل سینما و تلویزیون در بروکسل پرداخت. سپس در شاخه عکاسی تبلیغاتی و مد در پاریس مشغول به کار شد و همزمان به عنوان فیلمبردار تلویزیونی نیز مشغول بود. تلاش های فراوان او در ثبت مراکش و زیبایی های رنگ و نور در آن کشور، در سال ۱۹۶۹ منجر به دریافت جایزه کداک برای این عکاس شد. پروژه تصویری او در مراکش در سال ۱۹۹۰ با چاپ کتاب او از زیبایی های مراکش به اوج خود رسید و نام او را بیش از پیش در جهان عکاسی مطرح کرد. گرایرت در سال ۱۹۸۱ به مگنوم پیوست و در سال ۱۹۸۶ رسماً به عنوان عضوی از مگنوم به کار مشغول شد. گرایرت برای زمانی حدود ۲۰ سال از بلژیک تا مراکش، مصر و هند به ثبت فرهنگ و نقاط روشن و تاریک شرق و غرب پرداخت.

 

او ده ها نمایشگاه عکس انفرادی و گروهی در امریکا، آلمان، روسیه، فرانسه، سوئیس، اسپانیا، ترکیه و... برگزار کرده که تازه ترین آن در ۳۰ نوامبر ۲۰۰۸ در قالب نمایشگاهی تحت عنوان «گذرگاهی به شوق» در فرانسه برپا شد.

 

 

 

گردآوری:پرتال فرهنگی اجتماعی پرشین پرشیا

 


:: موضوعات مرتبط: آدم ها، مکان ها، زمان ها در آثار عکاسی هری گرایرت، ،
:: برچسب‌ها: آدم ها, مکان ها, زمان ها در آثار عکاسی هری گرایرت,
.:: ::.
عکاسی چهره
نویسنده نادر پرویزی تاریخ ارسال شنبه 1 بهمن 1390 در ساعت


عکاسی چهره

 

در عکاسی چهره که به آن پرتره نیز گفته می شود توجه عکاس روی صورت، اعضای بدن یا خود شخص متمرکز می شود. در این شماره به بیان نکاتی پرداخته می شود که می تواند در زمینه یادگیری مهارت های عکاسی پرتره کمک کننده باشد.

 

● تغییر زاویه

بیشتر عکس های پرتره از زاویه ای گرفته می شوند که دوربین به طور دقیق در مقابل چشمان سوژه قرار گرفته است. با اینکه عکاسی از روبرو یا مقابل چشمان سوژه می تواند خوب و زیبا باشد، اما بهتر است گاهی اوقات برای هرچه بهتر و تاثیرگذارتر کردن عکس کمی زاویه دید عکاس تغییر کند. برای مثال، عکاس می تواند در سطحی بالاتر یا پایین تر از سوژه قرار گیرد و از آن زاویه عکاسی کند. برای جذاب و بهتر کردن عکس می توان از هر نوع زاویه دیدی استفاده کرد.

 

● بازی با چشم ها

جالب است بدانید که جهت دید چشمان سوژه، تاثیر زیادی روی عکس خواهد داشت. در بیشتر عکس های پرتره از سوژه خواسته می شود که به پایین لنز نگاه کند، این نوع جهت دید باعث می شود که یک حس واقعی از ارتباط بین سوژه و شخص یا اشخاص بیننده به وجود آید. علاوه بر نگاه کردن به پایین لنز می توان جهت های دیگری را نیز به سوژه پیشنهاد کرد:

 

 

▪ نگاه کردن به خارج از دوربین: زمانی که از سوژه خواسته می شود به نقطه ای خارج از میدان دید دوربین نگاه کند احساسی از صراحت، جذابیت و اندکی شیطانی بودن به بیننده القا می شود. با معطوف کردن توجه بیننده به لبه های تصویر می توان تمرکز او را نیز به آنچه که سوژه در حال نگریستن است منحرف کرد. حس کنجکاوی بیننده با دیدن جهت چشمان سوژه که به خارج از میدان دید دوربین معطوف است، ترغیب و علاقه مند می شود تا بفهمد که سوژه به چه کسی یا به چه جایی در حال نگاه کردن است. اگر سوژه در هنگام نگاه کردن به خارج از میدان دید دوربین در حال لبخند زدن باشد احساسی از دسیسه یا افکار شیطانی را به بیننده القا خواهد کرد.

 

▪ نگاه کردن در داخل کادر: نگاه کردن به شیء یا فرد خاصی که آن نیز در داخل کادر است، یکی دیگر از روش هایی است که می تواند عکاسی پرتره را جذاب تر کند. بچه ای که به دیوار نگاه می کند، زنی که در حال نگریستن به نوزادش است، مرد گرسنه ای که به بشقابی از غذا چشم دوخته و مواردی از این دست همگی می توانند میزان توجه و علاقه بیننده را بالا ببرند و رابطه ای معنادار بین شی یا شخص موردنظر با سوژه اصلی برقرار کنند. با کمک این شیوه می توان داستانی را در خلال یک عکس تعریف کرد.

 

● رعایت نکردن قوانین کادربندی

برای کادربندی، قوانین زیادی تعریف شده است که گاهی اوقات در عکاسی پرتره می توان آن ها را نادیده گرفت یا حتی حذف کرد. بهتر است قوانین کادربندی تا زمانی که باعث زیبا و جذاب شدن عکس هستند، رعایت شوند، در غیر این صورت باید به نتیجه عکس دقت شود نه به قوانین دست و پا گیر. پیش از اینکه قانونی بخواهد نقض شود بهتراست در ابتدا دانش و آگاهی از آن وجود داشته باشد تا مشخص شود، رعایت کردن صحیح آن چه تاثیری خواهد داشت و در صورت رعایت نکردن، نتیجه نهایی عکس چگونه خواهد شد. یکی از قوانینی که می توان در عکاسی پرتره به ناچار آن را نقض کرد قانون "یک سوم" است. گاهی اوقات قرار دادن سوژه، به طور کامل در مرکز یا بردن آن به کناره های تصویر نیز می تواند عکسی زیبا و جذاب را ارایه دهد.

 

 

یکی دیگر از قوانینی که می توان آن را در عکاسی چهره نادیده گرفت، "نگاه کردن به خارج از میدان دید دوربین" است. در عکاسی پرتره هرگاه شخص درحال نگریستن به یک جهت خاص یا سر او به چپ یا راست متمایل شده بود بهتر است عکاس از جهت مخالف سوژه عکس بگیرد. برای مثال، اگر سر یا نگاه سوژه به چپ متمایل است عکاس باید در قسمت راست سوژه بایستد و عکس بگیرد به این طریق، فضایی را برای دید سوژه فراهم می کند و موجب افزایش حس کنجکاوی بیننده خواهد شد. اگر شرایط سوژه یا مکان آن به گونه ای بود که نمی شد قانون را رعایت کرد می توان آن را نادیده گرفت. برای مثال، اگر نگاه سوژه به سمت چپ است عکاس نیز می تواند از سمت چپ عکس بگیرد.

 

● تجربه نورپردازی

 

با کمک گرفتن از افکت های نورپردازی نیز می توان عکاسی پرتره را زیبا و معنادارتر کرد. نورهایی که از کناره ها تابیده می شوند کمک می کنند تا حالت های روحی شخص در عکس جلوه پیدا کند. استفاده از مود فلش تاخیری (slow synch flash) نیز یکی دیگر از روش های بازی با نور به شمار می رود. با کمک این مود، پیش زمینه روشن و پس زمینه تاریک خواهد شد.

● متحرک جلوه دادن سوژه

 

عکاسی پرتره به این معنا نیست که سوژه همیشه در حال سکون و هیچ تحرکی نداشته باشد. در بعضی شرایط، متحرک جلوه دادن سوژه به بالابردن زیبایی و جذابیت عکس یا حتی انتقال مفهوم کمک زیادی خواهد کرد. برای مثال، در بعضی عکس های تبلیغاتی یا ورزشی می توان سوژه را در حال پریدن، دویدن یا راه رفتن به تصویر کشید.

● دوری از ژست گرفتن

 

گاهی اوقات ژست گرفتن سوژه از کیفیت عکس کم خواهد کرد و مصنوعی بودن آن، اولین موردی است که به بیننده منتقل خواهد شد. بعضی افراد در موقعیت هایی که مجبور به ژست گرفتن می شوند به خوبی نمی توانند از پس این کار برآیند، بنابراین چنین مساله ای باعث می شود که از کیفیت، زیبایی و طبیعی بودن عکس کاسته شود. عکس هایی که از کودکان گرفته می شود به این صورت خواهد بود به همین دلیل توصیه می شود عکاس در شرایطی که سوژه مشغول بازی کردن یا فعالیت است لحظه مناسب را شکار کند و عکس بگیرد.

● فوکوس کردن روی اعضای بدن

 

استفاده از یک لنز با فاصله کانونی بالا یا کلوزآپ کردن روی قسمتی از اعضای بدن شخص مانند دست ها، چشم ها و سایر اعضا تاثیر شگرفی در عکاسی پرتره خواهد داشت به گونه ای که قدرت تخیل بیننده را فراتر از آن تصویری که پیش رو دارد بالا خواهد برد. در بعضی موارد، عناصری که در کادر نیستند، اما می توان آن ها را احساس کرد بیشتر از عناصری که در کادر قرار گرفته اند مفهوم و معنا را منتقل می کنند.

● پنهان کردن قسمتی از سوژه

 

با پوشاندن قسمتی از بدن یا چهره شخص با پارچه، اشیا، دستان یا حتی خارج کردن آن از کادر می توان قسمتی دیگر از بدن یا چهره که موردنظر عکاس است را در تصویر برجسته تر و تمرکز اصلی بیننده را به سمت آن معطوف کرد. برای مثال، چشمان دختری که آبی رنگ است مورد فوکوس اصلی قرار می گیرد و سایر قسمت های صورت مثل دهان، بینی و قسمتی از چانه، گونه ها و پیشانی با یک روسری یا دستمال پوشانده خواهد شد. به این صورت، توجه بیننده به محض دیدن عکس روی چشمان آبی دختر متمرکز خواهد شد. اگرچه با این کار قدرت تخیل بیننده محدود خواهد شد، اما این حسن را دارد که بیننده منظور و هدف عکاس را به خوبی متوجه شود.

● گرفتن عکس های متعدد از یک سوژه

 

عکس گرفتن از کودکان یا هر سوژه متحرک دیگری کار مشکلی است، بنابراین توصیه می شود که عکاس از سوژه موردنظر چندین عکس پیاپی در موقعیت های مختلف بگیرد تا در نهایت یکی از عکس ها بهتر از بقیه شود.

 

 

 

گردآوری:پرتال فرهنگی اجتماعی پرشین پرشیا


:: موضوعات مرتبط: عکاسی چهره، ،
.:: ::.
عکاسی از منظره
نویسنده نادر پرویزی تاریخ ارسال شنبه 1 بهمن 1390 در ساعت


عکاسی از منظره

 

افرادی که اهل طبیعت هستند معتقدند که از تمام فصول و صحنه هایی که در طبیعت وجود دارند می توان تصاویر زیبا و چشم نواز به ثبت رساند. در این شماره به ارایه نکاتی در خصوص عکاسی از منظره می پردازیم.

 

● تعریف منظره

منظره به کل یا بخشی از طبیعت گفته می شود که از یک منظر یا زاویه خاص به آن نگریسته شده باشد. طبیعت، موضوع همیشگی و جدایی ناپذیر عکاسی از منظره به شمار می رود، به همین دلیل است که به عکاسی از منظره، عکاسی از طبیعت نیز گفته می شود. به طور معمول در چنین عکس هایی حضور انسان یا حیوان به چشم نمی خورد، مگر اینکه حضور آن ها مفهومی خاص داشته باشد. در چنین شرایطی باید اندازه تصویر انسان یا حیوان نسبت به کل تصویر کوچکتر باشد.

 

 

به عقیده برخی از صاحبنظران ساحل دریا، شهر و بناهای ساخته شده به دست انسان را نباید جزو طبیعت به شمار آورد و تصاویری که دربردارنده دریا و شهر هستند را باید چشم انداز دریا یا شهر به شمار آورید. از آنجا که معادل انگلیسی عکاسی از منظره، لنداسکیپ (Landscape) – لند به معنای زمین است می توان این گفته صاحبنظران را به جا دانست و عکاسی از منظره را فقط به زمین و طبیعت بکر و دست نخورده محدود کرد. با این حال، حتی اگر در یک منظره طبیعی، یک خانه روستایی در دور دست ها، شهری در امتداد افق یا جاده ای در قسمت جلو تصویر ظاهر شده باشد باز هم می توان این عکس را جزو عکس های منظره به شمار آورد. اصطلاح منظره یا چشم انداز شهری (Urban Landscape) به عکس هایی گفته می شود که به سبک عکاسی از طبیعت اما از فضای شهری گرفته شده باشد به این معنی که نحوه نگاه عکاس به ساختمان ها، مکان ها و خیابان ها، باید همانند نگاه او به کوه و درخت ها در طبیعت باشد.

● سبک های عکاسی منظره

 

در زمینه عکاسی از منظره، تا به حال سه سبک شناخته شده است که عبارتند از:

۱) سبک نمایشی، مستقیم یا توصیفی مستقیم (Representational)

 

۲) سبک امپرسیونیستیک یا احساسی (Impressionistic)

۳) سبک انتزاعی (Abstract)

 

عکس های گرفته شده به سبک نمایشی، منظره را به همان شکلی که هستند نشان می دهند و به اصطلاح تغییرات تصویری و مصنوعی روی عکس اعمال نمی شود. به این نوع سبک، مستقیم یا توصیفی مستقیم نیز گفته می شود به این دلیل که عکاس آنچه را که می بیند به همان شکل به تصویر می کشد.

در سبک امپرسیونیستیک، عکس ها به گونه ای گرفته می شوند که تا حدودی احساسی، رویایی یا غیرواقعی به نظر برسند.

 

سبک انتزاعی را تا حدودی می توان سبک گرافیکی نیز به شمار آورد. در این نوع عکس ها شکل و فرم از اهمیت بالایی برخوردارند. عناصری که در عکس های انتزاعی قرار داده می شوند بیشتر به منظور ایجاد کنتراست و تضاد به کار می روند.

● نکات عکاسی از منظره

 

▪ افزایش عمق میدان (DOF): بهترین عمق میدان دید برای هر سوژه به ویژه منظره، عمق میدانی است که در آن عناصر به خوبی قرار می گیرند و منظره به طور کامل در عکس دیده می شود. برای اینکه عمق میدان دید را افزایش دهید باید کوچک ترین دیافراگم (یعنی بزرگترین عدد) را انتخاب کنید. همان طور که می دانید رابطه عمق میدان با دیافراگم معکوس است یعنی هرچه عدد بزرگ تر باشد، عمق میدان کوچکتر خواهد بود. این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که با کوچکتر شدن دهانه دیافراگم، نور کمتری به سنسور تصویر تابیده خواهد شد. به این معنا که برای جبران میزان نوردهی باید میزان ایزو افزایش یابد یا اینکه سرعت شاتر آهسته تر شود. گاهی اوقات شرایط و منظره به گونه ای است که اگر عمق میدان سطحی باشد نتیجه مطلوب تری را به وجود خواهد آورد، بنابراین سعی کنید ابتدا هر دو حالت را تجربه کنید.

 

▪ استفاده از سه پایه: از آنجا که در عکاسی از منظره انتخاب شاتر با سرعت پایین الزامی است، بنابراین استفاده از یک سه پایه خوب برای ثابت نگاه داشتن دوربین توصیه می شود. اگر قرار باشد که از شاتر با سرعت بالا استفاده کنید باز هم توصیه می شود که سه پایه را فراموش نکنید.

 

 

▪ جست وجو برای نقطه کانونی: در تمام عکاسی ها وجود نقطه کانونی ضروری و لازم است و عکاسی از منظره نیز از این قانون مستثنا نیست. در واقع عکسی که بدون نقطه کانونی باشد در واقع یک عکس خالی به شمار می رود و بیننده متوجه منظور عکاس نخواهد شد و بی هدف به عکس نگاه می کند. نقطه کانونی در یک عکس منظره می تواند یک ساختمان، بنا، یک درخت راست قامت یا یک تخته سنگ باشد. هنگام عکاسی نه تنها باید به وجود نقطه کانونی، بلکه به جای گیری آن در تصویر نیز باید دقت داشته باشید.

 

▪ دقت به جلو زمینه: یکی از مواردی که می تواند تاثیر زیادی روی عکس منظره داشته باشد، جلو زمینه است. متمرکز کردن توجه بیننده به قسمت جلو عکس می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

 

 

▪ در نظر گرفتن آسمان: یکی دیگر از عناصری که باید در عکاسی منظره آن را در نظر گرفت، آسمان است. اگر آسمان منظره به نظرتان از جذابیت خاصی برخوردار نیست بهتر است که آن را در بالاترین قسمت عکس قرار دهید. اگر عکس را به سه قسمت تقسیم کنید، آسمان در سومین قسمت (بالاترین قسمت) قرار خواهد گرفت. در صورتی که آسمان جذاب و پر از ابرهای زیبا باشد اجازه دهید که بخش بیشتری از عکس را به خود اختصاص دهد.

 

▪ خطوط: برای معطوف کردن تمرکز و توجه بیننده راه های متعددی وجود دارد که جلو زمینه یکی از این ترفند ها محسوب می شود، اما یکی از بهترین شیوه ها این است که با کمک خطوط این کار شکل گیرد.

 

 

▪ شکار لحظه ها: بیشتر انسان ها تصور می کنند که منظره یعنی یک طبیعت آرام، ساکت و بدون تحرک در حالی که گاهی اوقات حرکت ها و جنبش هایی که در طبیعت صورت می گیرد کمک می کند تا صحنه هایی زیبا و احساسی به وجود آیند. برای مثال، باد در میان درختان، پرواز پرنده ها، حرکت ابرها و جنبش هایی از این دست می تواند فرصت مناسبی برای خلق یک اثر ماندگار به وجود آورد. برای گرفتن عکس از حرکت و جنبش های طبیعت باید سرعت شاتر آرام و برای مناسب کردن شرایط نوردهی می توان از فیلتر استفاده کرد یا اینکه در اواخر روز عکس گرفت.

 

▪ در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی: عکاسی از منظره وابستگی زیادی به شرایط آب و هوایی دارد بنابراین بهتر است هنگام گرفتن عکس به این موضوع نیز توجه داشته باشید. بسیاری از عکاسان مبتدی تصور می کنند که بهترین زمان برای گرفتن عکس یک روز آفتابی است در حالی که عکاسی در یک روز ابری که هر آن احتمال گرفتن باران وجود دارد می تواند تاثیر عظیمی در نتیجه نهایی عکس داشته باشد. سعی کنید در هر نوع شرایط آب و هوایی عکاسی کنید تا متوجه تاثیر آن بشوید.

 

 

▪ عکاسی در ساعت های طلایی: سپیده و غروب آفتاب به عنوان دو زمان طلایی برای عکاسی محسوب می شود. در این دو زمان نور خورشید در بهترین شرایط است و همین امر موجب به وجود آمدن عکسی زیبا خواهد شد.

 

▪ در نظر گرفتن خط افق: برای اینکه بتوانید عناصر را به خوبی در تصویر قرار دهید باید قانون یک سوم را در عکاسی به خوبی رعایت کنید. بنا بر این قانون خط افق باید یا در بالاترین یا در پایین ترین قسمت قرار گیرد، یعنی نمی توان خط افق را در قسمت میانی تصویر قرار داد.

 

▪ تغییر زاویه دید: برای اینکه عکس ها زیبا و خلاقانه به نظر برسند باید کمی جسارت به خرج داده و زاویه دید خود را تغییر دهید. یعنی از زاویه ای باید به سوژه بنگرید که شاید کمتر کسی از آن به سوژه می نگرد.

 

 

 

گردآوری:پرتال فرهنگی اجتماعی پرشین پرشیا


:: موضوعات مرتبط: عکاسی از منظره، ،
.:: ::.
عناوین آخرین مطالب بلاگ من



.:: Design By :